torsdag 1 mars 2012

Materialen

Hej gruppen!

Jag har funderat på materialen vi har valt, igen....
Jag har massor järnspikar, koppartråd och trästavar i samma storlek :) Jag har varit på brädgården där de även fixar med massa fönster. Och där finns massa glasspill som vi får ta, som passa bra i storlek med de andra tre. Jag har letat och letat men hittar inte plast som passar bra in. Allt som jag har hittat är ihålligt...

Så vad säger ni om att byta plast mot koppar?
Tänkte också inför experimentet att det kan vara bra att vi har två som leder bra och två som inte leder bra. Jag testade även experimentet hemma nu och det fungerar bra :) Man märker också att det skiljer sig exempelvis på järn och koppar även fast de båda leder värme bra.

Jag tar med mig de olika materialen så kan vi testa det i skolan imorgon också.

Hoppas ni tycker det låter som en bra idé :)

Om ni gör det så läser jag om koppar istället för plast, eller?

/ Hanna 


3 kommentarer:

  1. Det låter bra tycker jag! Finns ju inte så mkt att välja mellan om vi inte hittar några bra plastbitar. Ja, ta med grejerna i morgon så får vi prova tycker jag! Ses i morgon!

    SvaraRadera
  2. åh vad bra att du fixat fram lite material! skulle inte sofia skriva om koppar? eller var det aluminium? eller järn? haha :)
    jag tycker det låter bra att ha två material som leder bra och två som leder dåligt.

    SvaraRadera
  3. jag tror att hon skulle ha om järn eftersom vi visste att vi hade järnspikar :)

    SvaraRadera